Sinds 1979

Toen founder Hannah Hakze (geb. 24 mei 1954) in 1979 begon, had ze een duidelijke missie voor ogen. “Het gaat er niet om wat je voor de huid doet, maar wel hoe je dit doet”, was haar bekende credo! Als specialist in huidtherapie met jarenlange praktijkervaring en als pionier van de revolutionaire bindweefselmassage, ontwikkelde ze een uniek totaalconcept en producten. Een effectief stappenplan voor de huid met als belangrijkste doel: effectieve en vooral duurzame huidverbetering! Deze kennis droeg ze jaren met veel plezier, gedrevenheid en passie zeer succesvol over aan anderen. Over haar passie schreef ze het boek “Geef je huid een kans”. Op 5 oktober 2006 is de absolute pionier op het gebied van structurele huidverbetering overleden en wordt haar missie voortgezet door een zeer toegewijd team en meer dan 400 huidcoaches in Nederland.


hannah geeft je huid een kans

De visionair op het gebied van duurzame huidverbetering geeft een kijkje in de wereld van hannah, toen en nu.

1979: Toen Hannah Hakze in 1979 begon, had ze een duidelijke missie voor ogen...
Toen schoonheidsspecialist en huidtherapeut Hannah (roepnaam Hannie) Hakze in 1979 begon, had ze een duidelijke missie voor ogen. “Het gaat er niet om wat je voor de huid doet, maar wel hoe je dit doet”, was haar bekende credo. Iedere huid kan te allen tijde verbeterd worden en kan met de juiste methodes en technieken een gezonde en vitale toekomst tegemoetzien. Op jonge leeftijd werd ze zelf geconfronteerd met acne en littekens. Zoekend in de wirwar van specialisaties en beloftes, besloot ze het heft in eigen handen te nemen.
1988: Hannah ontwikkelt haar allereerste product…
Hannah is niet tevreden over de producten die verkrijgbaar zijn op de markt en ontwikkelt haar eerste product, de 24-uurs crème. Door de jaren heen heeft deze iconische crème een naam transformatie ondergaan en is de samenstelling subtiel aangepast aan de hedendaagse wetgeving. De formule van de 24-hour Skin Balancing is ruim drie decennia later nog steeds een ongekend succes.
1989-1991: De start van de befaamde hannah bindweefselmassage…
Door het zien van een film over hoe je het bindweefsel van het lichaam zuivert en kunt stimuleren, verdiept Hannah zich volledig in deze materie en gaat ermee experimenteren. Dit is dè start van de ontwikkeling van haar befaamde bindweefselmassage voor het gezicht. Het is Hannah's levenswerk en grote passie om haar kennis en bijbehorende methodes tot in de puntjes te ontwikkelen en voortdurend te verfijnen. Hierbij wil ze eenieder de kans geven om zichzelf te helpen bij het verkrijgen én behouden van een mooie en vooral gezonde huid.
1991-1992: De eerste schoonheidsspecialisten worden opgeleid in bindweefselmassage…
De eerste schoonheidsspecialisten worden door Hannah opgeleid in de bindweefselmassage. Deze intensieve, specialistische massagetechniek zorgt voor een diepgaande huidverbetering met spraakmakende resultaten. Het stimuleert de huiddoorbloeding, verbetert de huidstructuur, reduceert blokkades en verstevigt het bindweefsel. De algehele huidconditie wordt erdoor verbeterd en rimpels, acne en littekens worden effectief bij de kern aangepakt.
1992: Hannah’s tweede product komt op de markt…
Hannah brengt de door haar ontwikkelde Vitamine Spray op de markt. Zij onderkent het belang om de huid eerst optimaal te voorzien van vocht en vitamines, alvorens een crème wordt aangebracht. Hierdoor wordt de crème beter opgenomen en is er ook beduidend minder crème nodig. Ruim 2,5 decennia later is deze spray, inmiddels Vitamin Complex genaamd, een topformule binnen de hannah productlijn. In de jaren daarna gaat de productontwikkeling van Hannah succesvol door en volgen meer dan tien huidverbeterende producten.
1996-1998: Samen met professor Neumann wordt de Litteken- en Rimpelreductie Therapie ontwikkeld…
In samenwerking met professor dr. H.A.M. Neumann, hoogleraar dermatologie aan het Academisch Ziekenhuis te Maastricht, ontwikkelt Hannah haar bindweefselmassage verder door tot de Litteken- en Rimpelreductie Therapie. Doordat verzekeringsmaatschappijen en de media gefascineerd zijn door deze techniek, wordt deze na uitgebreid wetenschappelijk onderzoek op 22 oktober 1998 geoctrooieerd. Kenmerkend hiervan is de mogelijkheid tot huidverbetering van maar liefst 35 to 80%!
1999: Meten = weten! De hannah Skin Analyzer wordt gepresenteerd…
Meten = weten! Hannah ontwikkelt samen met een Duitse firma de Skin Analyzer. Deze door NASA gebruikte en mede ontwikkelde meetapparatuur, laat niet alleen zien welke vocht- en vetwaardes de huid heeft, ook de pH-waarde wordt er nauwkeurig mee in kaart gebracht. Door deze huidmeting kan gesignaleerd worden of de natuurlijke hoornlaag en beschermmantel (zuurgraad) van de huid wel voldoende intact zijn, waarop de behandeling en het productgebruik vervolgens afgestemd kunnen worden.
1999: Het eerste boek van Hannah wordt gepubliceerd…
Het eerste boek van Hannah Hakze wordt gepubliceerd voor de professionele schoonheidsbranche met als titel “Als je huid je lief is”.
2001: De opening van een nieuw pand in Amersfoort…
De opening van een nieuw pand aan de Everard Meijsterweg 43 te Amersfoort is een feit. De divisies Hannah Kliniek en Hannah Products worden verenigd onder één dak
2004: Monica van Ee zorgt voor commerciële versterking binnen het bedrijf…
Hannah regelt commerciële versterking binnen haar bedrijf middels een vriendin en marketeer, Monica van Ee. Eén van Monica’s eerste uitdagingen is, om hannah als merk en qua producten een compleet nieuwe look geven. Deze nieuwe manier van marketing en PR wordt groots geïntroduceerd in Studio 21 te Hilversum. Haar tweede uitdaging is de ontwikkeling van een nieuw product. Uiteindelijk wordt de Personal Choice begin 2005 succesvol geïntroduceerd.
2005: Hannah’s tweede boek wordt uitgebracht en de benaming huidcoach is een feit…
Hannah’s tweede boek ‘Geef je huid een kans’ wordt geschreven en gelanceerd, met daarin een duidelijke boodschap naar de consument in de vorm van nuttige tips en aanwijzingen voor duurzame huidverbetering. Het boek is tevens bestemd ter ondersteuning van de schoonheidsspecialisten, die vanaf dat moment ‘huidcoaches’ worden genoemd. Een huidcoach die volgens het ‘hannah systeem voor huidverbetering’ werkt doet immers veel meer dan uitsluitend het structureel verzorgen van de huid. Zij coacht haar cliënten met gepaste empathie op weg naar een gezonde, vitale en mooie huid. Hiervoor wordt de website huidcoach.nl gelanceerd.
2006: Op 5 oktober 2006 overlijdt Hannah Hakze aan de gevolgen van borstkanker…
Op 5 oktober 2006 overlijdt Hannah Hakze aan de gevolgen van borstkanker. Haar grootste wens, haar bedrijf en passie voor de huid, wordt succesvol voortgezet door een heel toegewijd team van professionals onder leiding van Monica van Ee. Een team dat Hannah herdenkt als inspirator, coach, perfectionist en leermeester!
2006: Het nieuwe hannah hoofdkantoor vestigt zich in Voorthuizen…
Met de opening van het nieuwe hoofdkantoor aan de Apeldoornsestraat 56 te Voorthuizen, krijgt hannah Skin Improvement Research Company (hannah SIRC) een nieuwe locatie waar de opleidingen aan de huidcoaches worden gegeven en waar de lijn van hannah producten verder wordt ontwikkeld. Op dit prachtige landgoed staat tevens het Coaching Center. Dit centrum is er ten behoeve van de productontwikkeling en ter begeleiding van de huidcoaches die graag extra ondersteuning bij de behandeling van hun cliënten wensen. Onder het motto Look & Learn kan de huidcoach hier in het dynamische hart van hannah meekijken, een behandeling zelf ervaren of up-to-date kennis opdoen.
2007: Er worden twee nieuwe productlijnen gelanceerd, waaronder de Red Line…
Er worden twee nieuwe productlijnen gelanceerd. De Red Line bevat baanbrekende producten voor de rijpe en/of beschadigde huid. De Blue Line is ontwikkeld om een onzuivere huid opnieuw in balans te brengen. Deze geavanceerde lijnen worden gecombineerd met revolutionaire methodes om specifieke huidproblemen heel diepgaand en met een langdurig resultaat effectief te verbeteren.
2008: Op veler verzoek wordt een Body lijn gelanceerd…
Op veler verzoek wordt een Body lijn gelanceerd, bestaande uit op elkaar afgestemde, rijke producten voor een gezonde en veerkrachtige lichaamshuid. In 2011 wordt deze lijn aangevuld met nieuwe lichaamsproducten.
2009: Viering van het 30-jarig jubileum…
Het 30-jarig jubileum van hannah wordt samen met alle huidcoaches en zakenrelaties gevierd in Studio 21 te Hilversum. In het kader van dit jubileum wordt een speciale limited edition van de 24-hour Skin Balancing uitgebracht, daar deze huidverbeterende crème na twintig jaar als iconisch bestempeld mag worden. Ook wordt er een nieuw product aan het assortiment binnen de Red Line toegevoegd: Oxys Genes, absolute verademing voor elke huid die behoefte heeft aan een hernieuwde vitaliteit dankzij de kracht van zuurstof.
2010: De ‘groene’ Clear lijn is ontwikkeld…
De nieuwe ‘groene’ Clear lijn is ontwikkeld op basis van plantaardige werkstoffen zonder synthetische toevoegingen. Deze producten, welke zijn ontwikkeld met respect voor de mens, de huid én het milieu, staan voor natuurlijke, heldere huidverbetering en zijn geschikt voor iedere huidconditie.
2011: De Sun Perfection lijn wordt geïntroduceerd en hannah goes social
De lijn ‘Sun Perfection’ wordt geïntroduceerd voor het beschermen en behouden van een mooie, gezonde huid in de zon. Deze innovatieve producten zijn ontwikkeld denkend vanuit huidtype in plaats van SPF-nummers en werpen daarmee een compleet nieuw licht op effectieve huidverbetering inclusief zonbescherming. Vanaf nu focust hannah zich ook op het gebied van online media middels beautyblogs en social media zoals Facebook, Twitter en YouTube.
2012: Touch of Silk wordt bekroond met een award, net als een huidcoach…
De multifunctionele, zijdezachte teintverbeteraar Touch of Silk wordt bekroond tot winnaar van de Beauty Press Innovation Award. Dit nieuwe product is daarmee verkozen door de pers tot het meest innovatieve beautyproduct binnen de professionele beautybranche. Nominaties voor o.a. de Beauty Astir en Holland Beauty Awards volgen. De eerste huidcoach ontvangt een Beauty Award als Schoonheidsspecialist van het Jaar en niet veel later volgen meerdere nominaties en awards voor diverse huidcoaches.
2013: Introductie Huidcoach App en productinnovaties…
Het merk staat bekend om haar vooruitstrevendheid, ook binnen de digitale wereld. Al jaren is hannah actief op het gebied van social media. Ter aanvulling wordt een Huidcoach App geïntroduceerd met daarin o.a. de belangrijkste huidvragen. Wederom worden twee nieuwe productinnovaties geïntroduceerd, Opulence Serum en Cleansing Clay.
2014: In het 35ste jubileumjaar wordt hannah partner van Miss Nederland…
Social media is niet meer weg te denken in het dagelijks leven en @hannahhuidcoach is vanaf heden ook op Instagram te volgen. Het 35-jarig bestaan wordt groots gevierd en alle huidcoaches worden met partners en medewerkers uitgenodigd evenals de media- en zakenrelaties voor de hitmusical Dreamgirls in het Orpheus Theater te Apeldoorn. Om huidverbetering al op jonge leeftijd te promoten en jongeren een goed rolmodel verdienen ten opzichte van de graatmagere modellen en extravagante celebs, stapt hannah als partner in Miss Nederland. Niet veel later besluit hannah mede-eigenaar van deze organisatie te worden om meisjes een kans te geven zich te ontwikkelen tot zelfverzekerde powervrouwen.
2015: Het Griekse merk Juliette Armand wordt aan het portfolio toegevoegd evenals een derde boek…
Als een weloverwogen beslissing introduceert hannah het Griekse hightech salonmerk Juliette Armand om de specialisten in huidverbetering een optimale aanvulling te bieden ten aanzien van meer intensieve behandelmogelijkheden. In samenwerking met bekende experts op het gebied van huidverbetering, voeding, sporten, cosmetische geneeskunde, visagie, haar, gebit en modestyling heeft hannah een uniek boek ontwikkeld met de titel Huid en meer…
2016: Onder de vleugels van ELHA Cosmetics geeft hannah vorm aan haar ambitieuze groeiplannen…
ELHA Cosmetics neemt de aandelen van hannah over, waarbij ELHA haar positie als grootste, onafhankelijke cosmeticadistributeur op zowel de Nederlandse als Belgische cosmeticamarkt versterkt en hannah vorm én uitvoering aan haar ambitieuze groeiplannen geeft. Dit jaar staat in het teken van vernieuwing. Zo ondergaat de Red Line een restyling, wordt de vernieuwde website hannah.nl geïntroduceerd, is de Skin Analyzer in een 2.0 versie verkrijgbaar, worden diverse hannah toppers in Handbag Essentials van 10ml gelanceerd en kan de magische 4YOUth aan het assortiment worden toegevoegd. Op Moederdag vindt een speciale hannah4friends voorstelling plaats van de musical The Bodyguard in het Beatrix Theater te Utrecht, waar de huidcoaches samen met hun meest gewaardeerde klanten voor zijn uitgenodigd.
2017: Een nieuw gezicht en revolutionaire productontwikkelingen…
Met Elise van der Horst als nieuw gezicht van het merk is een kersverse mediacampagne gestart en kan men niet meer om hannah heen. Met trots worden twee revolutionaire producten geïntroduceerd; Primum Elixer, een milde amandelzuurpeeling die tevens geschikt is voor de gevoelige - én donkere huidtypes, en ook tijdens de zomermaanden te gebruiken is. En Brilliant Touch, dat voor een direct soft focus-effect zorgt dankzij de licht weerkaatsende werking en daarmee de perfecte selfie een feit is. Dit is in de media niet onopgemerkt gebleven, want een jaar later wordt de Brilliant Touch met twee awards bekroond.
2018: Verrassende campagnes, twee felbegeerde awards en drie innovaties verrijken het merk…
In een verrassende campagne roept hannah samen met haar huidcoaches op om het belangrijke werk van Hulphond Nederland te steunen. Met de slogan ‘Soms testen we bewust wél met dieren.’ wordt op ludieke wijze aandacht voor de opleiding en inzet van hulphonden gevraagd. Brilliant Touch sleept maar liefst twee felbegeerde awards in de wacht: een Beauty Astir en de Marie Claire Prix d’Excellence de la beauté. Wederom worden drie innovatieve producten ontwikkeld en op de markt gezet: Asolution Serum als alternatief op vitamine A zuur, Body Shield SPF50 die in tegenstelling tot de meeste SPF50’s wel soepel insmeert, goed intrekt, niet plakt en geen witte waas achterlaat, en Touch of Colour voor het verkrijgen en behouden van die mooie summerglow zonder dat er zon of make-up aan te pas komt. Hiervoor kiest hannah vier powervrouwen uit die in een gloednieuwe campagne diversiteit laten zien en women empowerment uitstralen.
2019: In het robijnen jubileumjaar geldt: kennis delen = succes vermenigvuldigen…
In het robijnen jubileumjaar wil het merk haar kennis blijven delen om het succes te kunnen blijven vermenigvuldigen. Omdat ook steeds meer mannen hun weg naar de huidcoach vinden, profileert hannah zich meer als genderneutraal merk. Al blijft women empowerment een essentieel onderdeel van zowel het merk zelf als Miss Nederland. Onder het motto ‘Geef je huid kans’ en ‘Your Skin care(s)’ zet het hannah team, samen met haar huidcoaches, succesvol de groei en ontwikkeling voort met als doel: effectieve en vooral duurzame huidverbetering voor iedereen! #hannah40jaar